מלח פלפל פרק שלישי – יעל איבר

יעל איבר Comments Off on מלח פלפל פרק שלישי – יעל איבר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שני פרקי אודישנים הרכבנו לנו נבחרת של מניין מתמודדות. אך במהלך כל התחרות מספרן ילך וימעט בהדרגה. וזאת על מנת למצוא את המתמודדת הטובה ביותר, זו שתזכה לתואר השפית הבאה.

הקטע הכי קשה, בכל תחרות, היא הפרידה מהמתמודדות במהלך התחרות, כולן טובות, כולן מוצלחות, כולן משתדלות וכולן כ"כ רוצות להיות זוכות. והן מגיעות אלינו עם מנות טעימות ובפנים נרגשות, ומחכות למוצא פינו. ולא לחינם, מירי ואני מטילות את משימת ההודעה של הדחת המתמודדת האחת על השנייה. וזו מאתנו, שמושכת את הקש הקצר יותר בחבילה נאלצת לבשר את הבשורה המרה למתמודדת.

אז אומנם המתמודדת זוכה בפרסים יקרי ערך: שוברים לרכישת מוצרי מזון ברשת "יש", סט סירים של חברת "סולתם", סכיני חיתוך של חברת "קנווד", הספר "בעלבוסטע" של מירי זורגר. אבל אף אחת לא רוצה להיות המתמודדת שלא ממשיכה איתנו, ובטח ובטח ככל שהתחרות ממשיכה ומתקדמת.

המשימה הראשונה לנבחרת – משימת ההכרות

לכל בית יש את הריח הייחודי שלו, ריח שאין בשום מקום אחר, אלא רק בבית זה. לפעמים זה ריח המרכך של הכביסה שעוטף אותך כשאתה נכנס לבית, או מלווה אותך בצאתך. זה יכול להיות ריח של אקונומיקה וצחצוח, וזה יכול להיות ריח של בית, ריח של בישול, טיגון או אפייה. כדי להכיר מישהו, אפשר ללמוד עליו הרבה מדרך הלבוש שלו, מהדרך שבה הוא מתנהג, מהאופן שהוא מבשל ועובד במטבח, וגם דרך המנה שהוא מגיש לך. פרזנטציה של המנה אותה הוא מציג, ומה הוא בחר להביא לך בה.

נאמנים לשיטתנו זו, ביקשנו מהמתמודדות שלנו להביא לנו מנה שבאמצעותה נכיר אותן בצורה הטובה ביותר.

והמתמודדות לא הכזיבו, הביאו מנות נאות למראה, וטעימות להפליא.

בהכנת המנה היו המתמודדות צריכות לעשות שימוש בשניים מתוך שלושת המוצרים הבאים:

קטשופ מקסיקני של חברת "אוסם"

פירורית דקה של חברת "אוסם"

אבקת מרק בטעם עוף של חברת "אוסם"

מכירים – אבל גם נפרדים

תוכנית ההכרות של הנבחרת התחלקה לשתי תוכניות, על מנת שנוכל להקדיש זמן נרחב יותר להכרת המתמודדות. בכל תוכנית הכרנו 5 מתמודדות ובתום כל פרק גם נפרדנו לשלום ממתמודדת אחת, שעבורה החלום לזכות בתואר השפית הבאה הגיע לסיומו.

בפרק הראשון פגשנו במתמודדות:

נוגה רוזן, רבקה שטרנר, מירי כהנא, חני מתוק לי (חכמזדה) ודבורה מורד

 

נוגה רוזן הפתח תקוואית

נוגה מציינת שהיא מגיעה מהמטבח הבוכרי ולאחרונה נכנסה חזק אל תחום האפייה.

נוגה הביאה למשימת ההכרות מוס טונה צבעוני ויפה, הקטשופ המקסיקני כמו גם אבקת מרק העוף, עשו את דרכן למנת ההכרות של נוגה. נוגה סיפרה לנו שהיא רצתה להפתיע ולא ללכת על המנה הצפויה שמתחברת בד"כ לקטשופ ולפירורי לחם – השניצל, אלא ללכת על מנה שונה ומפתיעה. המוס הוגש על צלחת, לאחר שהוצא מתבנית שנתנה לו צורה של פרח ("זה מסוג המנות המדאיגות, שאת הופכת את המנה ולא יודעת מה יצא"). נבטי חמנייה, ופלפלים קלויים, עטרו את המנה. ואל המנה התלוו גם טוסטונים שמרוחים בפסטו.

כזאת היא נוגה – מפתיעה ומרגשת.

 

רבקה שטרנר, מגיעה מפסגת זאב, והביאה מנה מהמטבח הבוכרי, אבל שיפרה אותו

 

רבקה הביאה מנת "פלאו" – אורז ופירות יבשים, הוסיפה למנה גם עוף ובו קטשופ מקסיקני ומעל ציפוי של פירורית. תבשיל קדירה של שכבות: אורז, גזר ופירות יבשים. מאחר ורבקה אינה בוכרית, אלא הצד הבוכרי של רבקה הגיע אליה דרך נישואי אחותה, נדרשתי לסוגיית אפיון המנה ואיך היא מתקשרת לרבקה שמתמודדת. רבקה ענתה: שזו מנה משפחתית, מגוונת. תבשיל קדירה שמסמל משפחתיות, ובעבר בבוכרה אכלו את המנה יחד עם הידיים היישר מן הצלחת המרכזית, או כלי ההגשה המרכזי. זוהי מנה צבעונית, ומלוח ומתוק, מנה רבגונית ומיוחדת.

כזאת היא רבקה – משפחתית, רבגונית ומיוחדת.

 

מירי כהנא מנתניה, בעלת קייטרינג חלבי ומאורסת טרייה

 

הביאה מנה של קציצות טונה, עם לימון כבוש וקטשופ מקסיקני שהשתלבו גם בלימון הכבוש וגם בקציצות עצמן ופירורי הלחם נכנסו אף הן אל הקציצות. הקציצות הוגשו על צלחת שצורתה דג, לגלות למי שעומד לטעום את המנה, כי מדובר בקציצות דג. כששאלתי את מירי, מדוע קציצות דג, הן אלו שנבחרו על ידה, כדי להציג אותה, ענתה מירי, שאין מנה שמשקפת אותה. יש מנות אליהן היא מתחברת יותר, ומנות אליהן היא פחות מתחברת. בסה"כ היא אוהבת את תהליך הבישול ונהנית ממה שהיא עושה.

כזאת היא מירי – אוהבת בישול ונהנית תוך כדי העבודה.

 

דבורה מורד הירושלמית, זוכת תחרות עוגת הגבינה הטובה

 

כשניגשה דבורה אל משימת ההכרות היא פנתה לחברותיה ושאלה אותן: מה מאפיין אותה לדעתן, הן השיבו: "חסד ורחמים". הביטוי שכולל את שתי התכונות הנפלאות הללו, הובילו את דבורה להכנת פלפל ממולא ובצלים ממולאים. מנה שהיא שפע, שיש בה הכול: "גם חלבונים, גם פחמימה, גם ירק". מנה שהיא ארוחה שלמה. בתוך המנה גם הוכנסו התבלינים נענע ובזיליקום, שאינם טריוויאליים בהכנת ממולאים. וכמו שדבורה יודעת להשקיע, מילאה גם בצלים, שזוהי לא עבודה קלה ופשוטה.

כזאת היא דבורה – משקיענית במטבח, תעמוד ותתפיח לחם שיפון 15 שעות, תמלא בצלים על אף העבודה הקשה. משקיעה בשמחה.

 

חני מתוק לי (חכמזדה) מעולם האפייה והשוקולד שמגיעה אלינו מחולון

 

חני הביאה לנו קציצות ירק, והכול בגלל הבעל. מוצאו של הבעל הוא העדה הפרסית, שם שולט מאוד הירק, וכל המשפחה מאוד אוהבת את המנה הזו. ולכן נבחרה כמנה שתוגש בתחרות. על אף אהבתה של חני לעולם המתוקים, הקציצות הן מלוחות. הפירורית ומרק העוף עשו את דרכם אל מנת קציצות הירק של חני. לשאלה מה מכילות קציצות הירק? ענתה חני: מה לא? פטרוזיליה, שמיר, כוסברה והרבה בצל.

כשמירי זורגר עברה על המנות של המתמודדות היא ציינה כי היא הייתה מצפה לחדשנות בתחום הקציצות שהביאו המתמודדות, כשניסיתי לדלות ממנה מידע לגבי מהי אותה נוסחת קסם שהייתה עשויה להקסים אותה, מירי מילאה פיה מים. היא לא רצתה לספר, היא רצתה להיות מופתעת. כשניסיתי להציע רעיונות מרעיונות שונים: דג? ירק? הם לא הניחו את דעתה של השפית הנוכחית שלנו. עד לרגע שבו הצעתי את האופציה החדשנית ביותר: קציצות פירות. מירי הייתה מבועתת מהרעיון שלי. ובכל זאת, על אף ההצעה הלא שגרתית שלי, מירי זורגר החליטה לחון אותי ולהשאיר אותי עמה בתוכנית. אבל אני אומרת לכן, יום יבוא וזה יתפוס, ו"קציצות פירות" יהיו הדבר החם בעולם הקולינרי. ואז כשתגישו בחדווה קציצות פירות לשולחן השבת שלכם, זכרו מי הגה את הרעיון לראשונה.

ולבסוף, לאחר התחבטות גדולה המשיכו אל התוכנית הבאה: נוגה רוזן, מירי כהנא, דבורה מורד וחני מתוק לי (חכמזדה). ורבקה שטרנר המקסימה עזבה אותנו את התוכנית, לאחר שצלחה את שלב האודישנים ומסעה אל עבר התואר השפית הבאה הגיע לסיומו.

בפרק הבא ב"מלח פלפל" נכיר חמש מתמודדות נוספות שנכנסו לנבחרת, ומתוכן אחת לא תמשיך את מסעה אל עבר התואר הנכסף.



0 תגובות